Dina åsikter hjälper oss att utveckla och förbättra vår skola. Vi vill så snabbt som möjligt ta hand om dina synpunkter och rätta till fel.
En synpunkt innebär att förväntningar på Västerholms verksamhet
Ett klagomål innebär att Västerholm inte uppfyller krav och mål som anges i olika författningar, till exempel skollagen.
Ett klagomål är alltid av negativ karaktär och gäller en elev alternativt en generell situation. Västerholm är skyldiga att svara dig, utreda ärendet och att komma med ett förslag på åtgärd om det behövs.
Klagomål kan framföras till
Detta formulär kan användas för snabbare hantering
Inkomna ärenden tas emot hos huvudmannen. Rektor och skolchef beslutar om vem som ska svara på ditt ärende och hur ditt ärende ska hanteras i verksamheten.
Om du har lämnat dina kontaktuppgifter kommer vi att bekräfta att vi har tagit emot ditt ärende och återkoppla så snart ärendet har utretts eller om kompletterande information behövs.
Om du inte är nöjd med vårt svar